Jiggajiggy's Blog

Archive for Oktober 2010

Rosemary
Heaven restores you in life
You’re coming with me
Through the aging, the fearing, the strife
It’s the smiling on the package
It’s the faces in the sand
It’s the thought that moves you upwards
Embracing me with two hands
Right will take you places
Yeah maybe to the beach
When your friends they do come crying
Tell them now your pleasure’s set upon slow-release

Hey wait
Great smile
sensitive to fate not
Denial
But hey who’s on trial?

It took a life spent with no cellmate
The long way back
Saying, “why can’t we look the other way?”

we speaks about travel
Yeah, we think about the land
We smart like all peoples
Feeling real tan
I could take you places
Do you need a new man?
Wipe the pollen from the faces
Make revision to a dream while you wait in the van

Hey wait
Great smile
sensitive to fate not
Denial
But hey who’s on trial?

It took a life spent with no cellmate
To find the long way back
Saying, “why can’t we look the other way?”
You’re weightless, you are exotic
You need something for which to care
Saying, “why can’t we look the other way?”

Leave some shards under the belly
Lay some grease inside my hand
It’s a sentimental jury
And the makings of a good plan
You’ve come to love me lightly
Yeah you’ve come to hold me tight
Is this motion everlasting
Or do shutters pass in the night?

Rosemary
Oh heaven restores you in life
I spent a lifespan with no cellmate
The long way back
Saying, “why can’t we look the other way?”
You’re weightless, semi-erotic
You need someone to take you there
Saying, “why can’t we look the other way?”
Why can’t we just play the other game?
Why can’t we just look the other way?

Suka merasa bosa saat bepergian ke tempat yang jauh dari rumah? apalagi untuk urusan kantor? hahaha
Pasti sering dirasain kan? saat saat menunggu, saat-saat sendirian di kamar gak tahu harus ngapain, bahkan kita merasa saat-saat itu harus dibunuh! agak bingung yah apa salah si waktu itu sampai dia harus dibunuh. Ok, cukup! hehehe

Nah ada beberapa hal yang bisa dilakukan untuk membunuh kesendirian sih..
1. Dengerin iPod (tapi terancam budek)
2. Membaca buku atau novel.

nah point yang kedua ini, bagi yang suka chicklit, bisa dibaca.
Kalau saya jujur gak begitu suka chicklit, tapi suka baca novel atau buku cerita pendek yang cukup “jejek” “membumi” dan gak aneh-aneh kaya chicklit.

Pada suatu saat ke TB Gramedia GI, melihat buku ini:

Saya bukan tipikal orang yang suka baca buku cinta, tapi gak tau kenapa dari sinopsis buku ini sepertinya menawarakan ‘cinta’ dalam bentuk yang beda..kalau boleh dideskripsikan ‘cinta’ yang gak terlalu manis dan gak terlalu kental. jadi untuk yang alergi baca cerita cinta yang kelewatan termehek-mehek…kamu harus baca ini. penulisnya Margareta Astaman sangat piawai dalam menuangkan kalimat-kalimat spontan khas Marella (tokoh utama dalam buku ini ) yang terkesan sangat real, walau ceritanya mungkin gak real.

Ceritanya sih gini:
Marella… marella… Marella. Gadis imut yang berusia 24 tahun ini mempunyai impian sedari kecil -yang mungkin- bagi sebagian orang adalah impian yang aneh, yaitu: naik kapal pesiar. Saat ia berusia 9 tahun, ia begitu terkesima ketika sedang ke tanjung priok, ia melihat Kapal besar berlogo MAERSK. Yah itu sih emmang “cuma” kapal kontainer, tapi dasar Marella walaupun sudah diberitahu, ia tetap menyangka itu adalah kapal pesiar. Semenjak itu, obsesinya akan kapal pesiar begitu membuncah. Suatu hari nanti, ia pati bisa naik kapal pesiar.

15 tahun berlalu dan saat ini ia bekerja sebagai seorang creative illustrator yang hanya bergaji 2 juta rupiah, yang hobinya huwra huwra dan bela beli sepatu, dan tabungannya yang berjumlah tak berarti… rasanya sangat sulit bagi Marella untuk bisa naik kapal pesiar. Kecuali dia punya pacar superrr kaya dan baik hati dan ganteng dan mirip Ardi Bakrie (hallah gw korban gosipp nigh) yang mau beliin tiket kapal pesiar. Tak diduga tak dinyana, ada sebuah email masuk ke inboxnya

Marella pun tentunya mengikuti sayembara itu dan mengirimkan fotonya, foto ia bersama Jonas Prawira Laksana yang kini sudah berstatus mantan pacar. Putusnya ajah gak baik-baik.

Dan ajaibnya, ia menang.

Masalah baru muncul saat Marella sadar (disadarkan oleh Safira, sepupunya) bahwa hadiah tiket harus diambil sendiri oleh pasangan dalam foto! Dan waktunya tinggal 1 minggu. Jreng…jreng… Marella tidak punya nomor kontak Jonas, tidak punya akun YM, MSN dan email email lainnya, tidak berteman di friendster apalagi facebok (yang belum ada zaman itu)…. dan belum tentu juga saat Jonas ditemukan, ia rela mau menolong Marella yang dahulunya telah mengkhianati cinta mereka.

Impian sudah didepan mata, tapi jalan yang ditempuh begitu terjal dan berliku.

Ceritanya seru! dan suka endingnya, pendek tapi dalem…hahaa

Baca deh bukunya, seru, bagus dan buat renungan para lajang diluar sana, percaya sama cinta yang mungkin berulang dari seseorang di masa lampau ataupun seseorang yang memang sudah menunggu kamu disana.

*i cruise on you*

saya orang indonesia, tapi dalam beberapa hal saya lebih nyaman menggunakan bahasa inggris dan bahasa lain-nya. ada beberapa hal yang menyebabkannya.

1. karena saya tidak menemukan padanan kata bahasa indonesia yang tepat

2. kepala saya dan bahasa saya sudah terkontaminasi dengan bahasa gaul Indonesia, Jakarta tepatnya. hal ini terbukti dari banyaknya teman saya yang bingung kalau berbicara dengan saya dan kata yang sering keluar dari mulut mereka…hah? bahasa apalagi tuh? )

3. Saya suka nggak tega ngatain orang dalam bahasa Indonesia. kenapa? karena orangnya pasti akan sakit hati!. Sementara kalau dikatakan dalam bahasa lain, antara 2 sih…orang itu ngerti atau ngerti! hahhaa
yah setidaknya kalau menggunakan bahasa asing bisa dibuat menjadi kata-kata tersurat…gak terlalu nempeleng hati itu orang.

Yah well, sekian intermezzo nya. sekarang sedang mencoba untuk mencurahkan beberapa hal ke dalam wp ini, tapi kesulitan menemukan kata-katanya.rrrrrr…menyebalkan!

I remember.. walking around the streets at night
I remember people talking about their lives
One of us never made it home that night
Drunken high got the better of her mind
Jenny Died
The setting sun with music on
The risk and day was…
You can´t see when there´s sun in your eyes
You’re innocent
You think everything is possible
And nothings gonna get you baby
Everything is touchable
Nothing’s gonna beat you in this life
It’s alright
Holding hands
Drinking cans
in the orange light
Summer breeze
Feeling free
Kissing the first time
One of us never made it home that night
Easy love someone said
“Give this stuff a try”
Jenny tried
The railway bridge, the river flowed
With shallow water down below
You can´t see with the sun in your eyes
You’re innocent
You think everything is possible
And nothings gonna get you baby
Everything is touchable
Nothings gonna beat you in this life
Its alright
The setting sun with music on
The risk and day was…..
You can´t see with the sun in your eyes
You’re innocent
You think everything is possible
And nothing’s gonna get you baby
Everything is touchable
Nothings gonna beat you in this life
And nothings gonna get you baby
Everything is touchable
Nothing’s gonna beat you in this life
It’s alright

this feeling is undeniable…and i’m not denying that i like you.
it stuck since our first meeting..maybe back at that time i didn’t realize that you were there.
There you were, do you remember that i confront you about your status? maybe not..because i think at that time i were hung over by work LOL

now…i do really hang over because of you…i just enjoying my moment, thanks to you..you live me up again
even its just a sparks or fling, whatever people called it, i just named you as you!

thank you God that i can feel that feeling again…please save this one for me, please i begging you 🙂

Btw, currently, i love this song…its playing in my head thousand times
Innocent by Stereophonics (who just held their first concert in Indonesia, yippie, finally)

innocent

Finally i found this song, been searching for this song like almost 6 months…
i just simply love the melody…and its so me 🙂

enjoy….
*just wondering if i use my passion to search a song that i like adapted to chasing a man, i will be a happy woman on earth #justathought * hihihihi

ME & YOU by JJ Gilmour

The thought of it
So clear to me
Remembering and honesty
Do you recall a better life
televised your photograph.

There is mirror ball for you tonight
A crowd arrives so put out the lights
Leads us all you know you can
i hope you know we understand

I don’t need medication to feel the way i wanted to.
if only my generation could stick together
like me and u super glue

if everyone could see you now the funny side
you’ve seen in life
cause they would write it down in side their heads
do the best to recollect.

I don’t need medication to feel the way i wanted to.
if only my generation could stick together
like me and u super glue

The things to do if you looking for love don’t count me out
You see i don’t want to be left out.
If you are looking for love don’t count me out.

I don’t need medication to feel the way i wanted to.
if only my generation could stick together like me and u

No no no

I dont need medication to feel the way i wanted to.
if only my generation could stick together
like me and u super glue
me and u the things we do apart

Me and You

For as long, long as I can remember
It’s been December, no sun,
No summertime to treasure, we weren’t grown
And every time that they told us, “Surrender, it will be better”
We just go holding on* to forever for what we know

Broken lover, yes, I made you
Believe that I would be the one to heal you
And if you go now, out that doorway
I won’t say your wrong
But you know that I’ll* worry about you

For as long, long as she can remember
She wanted better, no home
No one there to protect her, all alone
And so she told me I was her center
Nothing could tempt her
I still roamed- just like her father left her
Ooo, he left her

Broken lover, yes, I made you
Believe that I would be the one to heal you
And if you go now, Out that doorway
I won’t say your wrong
But you know that I’ll worry about you

Isn’t it bad, you been a good victim
You thought I was worth it, you act like I would listen
And maybe you were right at one point, someday
I use to watch you treat the streets like a runway
I use to write with tears on your pretty painted face
Find More lyrics at http://www.sweetslyrics.com
Sign language on your back from the first taste
So when he whispers in your ear and you think of me
You wish I would’ve treated you like you treated me
When you wake up from your dreams of the hallway
Sleepwalking through the streets dressed in all gray
Making streetlamps in the windowpane
I worried from the second I learned your name

Everything in love is life
But where was I last night?
And why don’t you feel right?

Broken lover, yes, I made you
Believe that I would be the one to heal you
And if you go now, Out that doorway
I won’t say your wrong
But you know that I’ll worry about you

Broken lover, yes, I made you
Believe that I would be the one to heal you
And if you go now, Out that doorway
I won’t say your wrong
But you know that I’ll worry about you


Ola!

speak up!

Blog Stats

  • 2,761 hits

Almanac

Oktober 2010
S S R K J S M
« Sep   Nov »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031